2 Aralık 2015 Çarşamba

Elmalı Atom Kurabiye

Nice aylardan sonra ellerimle kurabiye yaparım da tarifini -bi' hafta gecikmeli de olsa- blogalamaz mıyım? Sonuçta bu herhangi bu kurabiye değil, Sevgili Met'e rağmen yapılabilen bir kurabiye :)

Bu mis kokulu tarifimi ig annelerine ithaf ediyorum:) Hani şu jojukuylan bitmeyen tükenmeyen bir sabırla, şefkatle ilgilenen, en organik ham maddelerle en besleyici mamaları yapan, 2 kilo bile hamilelikten kalan kilo barındırmayan, evi tertemiz, saçı fönlü, dudağı rujlu, manikürü hiç bozulmayan, (buraya kadar herşey tamam da, buradan sonrasını cidden kıskanıyorum. kıskanmak az kalır, bildiğin çatır çatır çatlıyorum) ve jojukunu uyutup, kitabını alıp, kahvesini köpürtüp #annekahvesi  #annesaati gibimtrak hastag'ler eşliğinde fotoğraf paylaşan anneler varya, hah işte onlara ithaf ediyorum. Mükemmel jojuklarınızı uyutunca kahvenin yanına yaparsınız :) Ben mi? Eve gönüllü bi bakıcı geldiğinde tekrar deneyeceğim çünkü 'tipim şekil, önümden çekil' tadında bi' kurabiye oldu.  #bayıldımmmm kısaca :)

Bu arada siz yoksa limon sıkacağı ile sadece limon mu sıkıyorsunuz kuzum? Biz jojukumuzu uyutamıyor olabiliriz ama limon sıkacağından kurabiye yapabiliyoruz ayıptır söylemesi :) Kurabiyelere bu şekli verebilmek için öncelikle plastik veya porselen ama arkası daha doğrusu içi limon dilimi gibi şekilli bir kurabiye sıkacağı edinmeniz gerekiyor. Kardeşimdeki limon sıkacağının arkası dilimli değil, onunkiyle yapamadık o yüzden özellikle belirtmek istedim bunu. Sonra yok efendim biz yaptık da dilimli olmadı, düz üçgen oldu da, bu tarif yanlış da vay efendim eksik tarif vermiş de gibi şeyler söylerler neme lazım. 

Gelelim tarife;

Malzemeler:
  • 150 gr yumuşamış tereyağı veya margarin
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 paket vanilya
  • 1 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar beyaz un
İç malzemesi
  • 2 adet rendelenmiş elma
  • 1 çay bardağı iri kıyılmış ceviz
  • 2 yemek kaşığı kuş üzümü
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
Üzeri için;
  • Pudra şekeri
(iç malzemeyi damak tadınıza ve hayal gücünüze göre değiştirebilirsiniz, kuru meyvelerden oluşan bir tarif de görmüştüm mesela. )

Un ve kabartma tozu hariç tüm malzemeleri çırparak krema kıvamına getiriyoruz, ardından un ve kabartma tozunu ekleyerek yumuşak bir hamur olana kadar yoğuruyoruz. Hamurumuz dinlenirken iç malzemeyi hazırlıyoruz. İç malzemeyi bazı tariflerde pişiriyorlar ama ben pişirmeden kullandım.

Limon sıkacağının içini fırça yardımıyla sıvıyağ ile yağlıyoruz, sonra iç kısmını streç film ile kaplıyoruz ve bir bardağa ters şekilde oturtuyoruz. Dinlenen hamurdan ceviz büyüklüğünde bir parça kopararak, limon sıkacağının içine yerleştiriyoruz. Hamura parmağımızla basınç uygulayarak içini oyuyoruz, içli köfte gibi derinlik oluşuyor. Oluşan çukura yeterli miktarda iç harçtan ekleyerek çukurun dışına çıkan hamurlar ile kapatıyor, kalıptan çıkarıp ters bir şekilde fırın tepsisine yerleştiriyoruz. İlkini yaptıktan sonra 'amaaaan beee bunla mı uğraşcazzz' demeyin, ikinciyi daha hızlı yapacaksınız, üçüncüyü daha da hızlı. Sonra bir bakacaksınız, hamur bitmiş, koca bir tepsi çok tatlışko kurabiyeleriniz olmuş :)

Tüm kurabiyelerinizi hazırladıktan sonra önceden 175 derecede ısıtılmış fırında altları kızarana kadar pişiriyoruz. Soğuduktan sonra pudra şekeri ile süslüyoruz. Yanına bir de bol köpüklü kahve :)

Afiyet olsun...














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder