8 Kasım 2015 Pazar

Pardon, bi' bakar mısınız Hakim Bey?

Ben ne zaman uyuyacağım Hakim Bey? Yani tam olarak ne zaman? Kamu oyu araştırması yaptık, bir sonuca varamadık. Bi' arkadaşımın kardeşi 27 ay uyumamış, komşunun oğlu 4 yaşına kadar uyumamış, geçen biriyle tanıştım, oğlu 9 yaşındaymış, hala uyumuyormuş, afedersiniz ama ''yok artık, oha!!!!' dedim Hakim Bey.

Gelecek korkutuyor, hiç ışık yok, kapkaranlık Hakim Bey. Gece karanlık, karanlıkta bana bakan çift mavi boncuk parlıyor, bazen agresifleşiyor, emziğini fırlatıyor, uyku arkadaşını yataktan atıyor.. Çaresizim, çok çaresizim Hakim Bey. Bir tarih verseniz de, şafak saysam bari Hakim Bey.

Bu küçük adam niye uyumuyor Hakim Bey? Sabahın köründe uyanan anası yüzünden mi? Sabaha kadar yatmayan babası yüzünden mi? Teyzemin yengesinin küçük gelinin eniştesinin halasının kızının dediği gibi gürültüye alıştırmadım diye mi? Odasının tam karşısındaki parkan gelen çocuk çığlıkları yeterli değil miydi? Peki neredeyse evimizin içinde yapılan sağlık ocağı inşaatından gelen sesler? Saç kurutma makinası da açtıydım ama demek ki olmamış Hakim Bey. Peki çok mu geç kaldık? En başa dönsek? Erzincan halk oyunları ekibi ile davul-zurna team getirtsek başına yine olmaz mı? Bi' telafisi yok mu bu işin Hakim Bey?

Vallahi ne yapacağımı bilemiyorum artık Hakim Bey. Kader diyip kan çökmüş gözlerimle, elimi böğrümde birleştirip, yerime mi otursam? Ferber'in dediği gibi ağlayarak mı uyutsam? Kim West'e kulak verip şefkat mi göstersem? Tracy teyzeye uyup yatır-kaldır yaparak şaşkına mı çevirsem? Gözümü karartıp uyku kliniğine mi yatırsam?

Uzmanlar derdimize deva olmayınca halka da sorduk Hakim Bey.
Sıcakta uyumaz, kesinlikle oda sıcaklığı 21 derecenin altında olacak dediler, kombiyi kapattık yine uyumadı.
Soğukta uyumaz dediler, 2.5 tog uyku tulumu giydirdik, yine uyumadı.
Açken uyumaz dediler, dayadık mamayı yine uyumadı.
E karnı davul gibi şişerse tabi uyumaz dediler, yemekten 2 saat sonra yatırdık yine uyumadı.
Beyaz gürültü açın dediler, inkar edemem, onunla biraz uyudu ama ben daha yastığa başımı koymadan yine uyandı.
Uyutmaya çalışma, yorulunca sızar kalır bi' yerde dediler, inanmayacaksınız ama yine olmadı,sızmadı,kalmadı bi' yerde Hakim Bey.
Uyku öncesi ılık suda yıkayın dediler, banyo sonrası masaj yapın dediler, ışıkta uyumaz, blackout perde takın dediler, ayy olur mu karanlıkta ürker yavrucak, loş bi ışık açın dediler, arabayla gezdirin, motor sesinde uyur dediler, parka götürün, çayırda çimende uyur dediler, ek gıdaya başlasın uyur dediler, yogurt ver uyku yapar dediler. Neler dediler neler.. Neler denedik neler.. Olmadı, uyumadı, uyumadık Hakim Bey.

Bazıları tarih de verdiler. Kırkı çıksın uyur dediler, 3 ay bitsin uyur dediler, sihirli 100 gün dediler, 6. ay dönüm noktası dediler. Biz o noktayı da geçtik, doğum günümüze doğru hızla ilerliyoruz ama yaşından başından da utanmıyor. Bildiğiniz uyumuyor Hakim Bey. Tatlı tatlı anlattım, bak oğlum uyumak ayıp değil, sen de insansın, hadi uyu, zaten ben kimseye söylemem, sen bi' uyu, söz aramızda kalacak dedim. O kadar dil döktüm, ikna edemedim Hakim Bey.

Ama bu iş böyle olmuyor. Onun gelmese de benim uykum geliyor Hakim Bey. Biz bu işi çözemedik. Bir de siz konuşsanız, belki sizden çekinir yatar uyur Hakim Bey. Hani siz bi' kulağını çekseniz, yola gelir sanki ama siz yine de çok acıtmayın Hakim Bey. Siz onun kulağını çekseniz, benimki acır yeminle. Sonuçta evlat işte Hakim Bey. Atsan atılmaz, satsan satılmaz. Aslında satma kısmını bir ara düşündüm de, ele güne ne diyeceğiz Hakim Bey. Bakamadılar bi' bebeye diye yuhlarlar alimallah. Hem aslında iyi biri, ailecek seviyoruz da kendisini ama işte bi kusuru var, u-yu-mu-yor!

Bi' uyusaydı iyiydi Hakim Bey..
Neyse ben gidip bi daha deneyeyim Hakim Bey, daha sabaha çok var.

Dilimde yine aynı şarkı;
uykusuz her geceeeeee
yorgun ölesiyeeeeee
sabahlarım bazen günlerceeeee
anneme eziyet olsun diyeeeeee
(sağolsun Ajda'da eşlik ediyor vokalde:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder