10 Nisan 2014 Perşembe

Bırakmak İstiyorum

Eşim sigara içiyor, uzun yıllardır içiyor. Ben içmiyorum, önceden de içmiyordum ama içenleri de kınamıyordum ama yaş ilerledikçe, sağlık konusunda daha hassas olmaya başlayınca ve etrafımda tek sigara içen insan eşim olunca 'ne zaman sigarayı bırakacaksın?' diye söylenmeye başladım. Her sigara tiryakisinin verdiği bildiğiniz yanıtları verdi sürekli, sürekli erteledi ama son 4 gündür hiç içmedi :) Sanırım bu kez gerçekten bırakacak. 4 gündür içmemesinin sebebi sigarayı bırakmış olması değil ama olsun. Birkaç gündür bademcik+ateş problemi ile evde istirahat etmek durumunda kaldığı için sigara içemedi. Bu arada ''Bırakmak İstiyorum'' filmi de gösterime girince sigarayı bırakma kararının temellerini sağlamlaştırmak amacıyla bu filme gidelim dedim. 



Emre Üstünçınar dünyada başarı oranı en yüksek sigara bıraktırma yöntemi olan Allen Carr'ın Türkiye Kurucusu ve terapisti. 2004'ten bu yana sigarayı bırakma terapileri yapıyor. Film de bu terapilerin özeti niteliğindeymiş. Kendisi de hayatının yaklaşık on beş yıllık bir bölümünde günde bir-bir buçuk paket kadar sigara tüketmiş ve bırakmış. Yine bu konuda 'Sigara Sevdiklerinizi Öldürmeden' isimli bir kitap da yazmış. 

Filmde alışılagelmişin aksine neden sigara içmemek gerektiği, sigaranın zararları değil, sigara alışkanlığından nasıl kurtulacağınız anlatılıyor. Hatta öyle ki 21.yy'da içenlere sigara zararlıdır demek zekalarına hakaret etmektir diyor, kesinlikle haklı :) Sigara bağımlığı ile ilgili bilindik bahanelere farklı bir bakış açısı ile yaklaşıyor ve bahanelerinizi teker teker eritiyor. Size de sigarayı bırakmak kalıyor. Ayşe Arman'a bile sigarayı bıraktırdı. Röportajı için tıktık..

Sigarayı bırakma fikrini aklının ucundan geçirenlere bile mutlaka filmi izlemelerini öneririm. Sizi bağımlılığınız ile yüzleştiriyor, yöntemi, anlatımı oldukça ikna edici. Ya da ben sigara içmediğim için kolay ikna oldum :)

Sağlıklı günler dilerim.. :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder