11 Mart 2014 Salı

Kış Bitmeden Bi' Kabak Tatlısı :)

Bal kabağı benim için uzun yıllar sadece Sindirella'nın arabasına dönüşen bir şeydi :) O bal kabağı ile tatlısı yapılan bal kabağı tatlısının aynı kabak olduğunu bile yıllar sonra öğrendim :) Tıpkı yeşil gözlü annemin etrafı yeşil görmediğini öğrendiğimde şaşırdığım gibi, buna da baya şaşırmıştım! ( şaka değil, sanki ben etrafı kahverengi görüyormuşum gibi annem yeşil görüyor sanıyordum.:)  )

Neyse günlerden bir gün, tam olarak kaç yaşındaydım bilmiyorum ama ilkokul üç veya dördüncü sınıftaydım sanıyorum. Bir şekilde Sindirella'nın o kıvrımlı, dilimli ve yuvarlak bal kabağını soyup doğradığında bildiğimiz tatlısı yapılan kabak olduğunu öğrendim :)


Sonra yıllar geçti, ben büyüdüm, mutfakta beni bile şaşırtacak şeyler yapmaya başladım ve bir gün kış mevsimi gelince özellikle balıkçıların menüsünde yerini alan bu geleneksel tatlımızı evde denemeye karar verdim. 

 Kabak tatlısını tencerede yapan da var, fırın da yapan da, önce tencerede pişirip sonra fırına atan da. Ben tercihimi fırından yana kullandım. Fırında ağır ağır pişen her şey bana daha lezzetli gelir. 

Malzemeler:
-1 kg bal kabağı
-1 veya 1,5 su bardağı şeker
-2 yemek kaşığı bal (isteğe göre)
-1 su bardağı iri öğütülmüş ceviz


Marketlerde bal kabağı soyulmuş ve dilimlenmiş bir şekilde satılıyor, kesinlikle bunlardan almanızı tavsiye ederim. Bütün halde olan bal kabaklarının sevimli görüntüsüne kanmayın, onu soymak ve dilimlemek için ciddi efor sarf etmek gerekiyor. O arada tatlıyı yapmaktan bile vazgeçebilirsiniz benden söylemesi ;)

Kabakları dilimleyip seramik, cam veya teflon bir fırın kabına yerleştirin. Üzerini toz şeker ile kaplayın. Mümkünse üzerini streç film ile kaplayıp 3-4 saat bekletin, bu arada kabaklar suyunu salacak ve şekerler eriyecektir. Aslında tarifte verdiğim şeker ölçüsü tatlı olması için yeterli bir ölçü ama pişerken biraz karamelize olmasını isterseniz fırına vermeden önce 2 yemek kaşığı balı da tatlının üzerine ekleyin. 200 derece fırında tamamen yumuşayana kadar pişirin. Benim fırınımda yaklaşık 35-40 dakika sürüyor. Servis tabağına aldığınız bal kabağını dilimlerinin üzerine iri öğütülmüş ceviz serperek servis yapabilirsiniz.

Kış bitmeden bu bol lifli, potasyum, fosfor, kalsiyum, magnezyum, demir gibi içerdiği elementler yönünden oldukça zengin olan bal kabağının tatlısını denemenizi öneririm.

Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder