3 Mart 2014 Pazartesi

Amiş Dostluk Ekmeği

Ekmek dediğime bakmayın, aslında bu bir mayalı hamur mayası. 10 gün boyunca her gün alaka ve sevgi gösterdiğiniz hamurunuz mayalanıyor, bu mayadan çeşit çeşit mamalar yapıyorsunuz :)



Tarif Arkadya Yayınevi'nin Dostluk Ekmeği isimli kitabından, henüz okumamış olanlara mutlaka tavsiye ediyorum. Tam da şu soğuk günlerde koltuğunuza gömülüp, battaniyenize sarılıp, okumalık bir kitap. Sıcacık bir roman, karakterler 'ahh burda olsa da arkadaş olsak' :) diyebileceğiniz türden. Kış bitmeden mutlaka alın ve okuyun diyorum kısaca :) 

Bu kitabı yemek yapmayı ne kadar çok sevdiğimi bilen canım arkadaşım -kendisi Arkadya Yayınevi'nin editörlerindendir-Yasemin hediye etti. Heyecanla kitabı birkaç gün içinde bitirdim ve başladım hamuru mayalamaya :) O kadar keyifliydi ki, her gün ilgileniyorsunuz, karıştırıyorsunuz veya yeni malzeme ekliyorsunuz. 10 günün sonunda ise mayayı dörde bölüyorsunuz, her bir parçayı birine hediye edebilirsiniz veya benim gibi kimseye vermeye kıyamazsanız  kitaptaki tarifleri tek tek deneyebilirsiniz :) Ben önce muzlu-fındıklı dostluk ekmeğini denedim, sonra da krep tarifini, kalan iki mayam da buzlukta yeni tarifler için bekliyor :)

Bu postta hem dostluk ekmeği mayalanma sürecinin hem de muzlu-fındıklı dostluk ekmeğinin tarifini paylaşacağım.

 Amiş Dostluk Ekmeği Tarifi 


Hazırlamış olduğunuz mayalı hamurunuzu oda sıcaklığında tutmaya devam edin. Bu, hamurun kabarıp mayalanması için gereklidir. Hamuru koyduğunuz kabı kapatırken, içerideki havayı tamamen boşalttığınızdan emin olun. Hamuru kesinlikle metal kaşık ya da kase yardımıyla KARIŞTIRMAYIN. Çünkü bu, hamurun mayalanma sürecine zarar verir.

1. Gün: HİÇBİR ŞEY YAPMAYIN
2. Gün: Hamuru karıştırın.
3. Gün: Hamuru karıştırın.
4. Gün: Hamuru karıştırın.
5. Gün: Hamuru karıştırın.
6. Gün: Karışıma bir su bardağı un, 1 su bardağı şeker ve 1 su bardağı süt ekleyerek karıştırın.
7. Gün: Hamuru karıştırın.
8. Gün: Hamuru karıştırın.
9. Gün: Hamuru karıştırın.
10. Gün: Aşağıdaki talimatları takip edin.

1. Hamuru metal olmayan herhangi bir kaseye boşaltın.
2. Yarım su bardağı un, yarım su bardağı şeker ve yarım su bardağı da süt ekleyin.
3. Hamuru 4 eşit parçaya ayırın.
4. Birini kendiniz için ayırın ve diğer üç parçayı da tarifle beraber sevdiklerinize verin.


Muzlu Fındıklı Dostluk Ekmeği


Fırını 170-175 derecede önceden ısıtın.Kalan hamuru kaseye boşalttıktan sonra aşağıdaki malzemeleri ekleyin:

3 yumurta
1 su bardağı sıvı yağ
Yarım su bardağı süt
1 paket vanilya (Ben bir şişe Dr. Oetker vanilya aroması koydum)
2 çay kaşığı tarçın
1 paket kabartma tozu
Yarım çay kaşığı tuz
Yarım çay kaşığı karbonat
2 su bardağı un
1-2 paket muz aramalı puding. Puding toz halinde katılacaktır.
2 adet orta büyüklükte,püre haline getirilmiş muz
 1 su bardağı dövülmüş fındık

İki adet baton kek kalıbını yağlayın. Kek kalıbınız büyükse bir tanesi de yetecektir. Ben dikdörtgen borcam kullandım.Bir kase içine yarım su bardağı şeker ve 1 buçuk çay kaşığı tarçın koyup karıştırın.Yağladığınız kalıpların içine şeker ve tarçın karışımını serpin. Hamuru kalıbınıza döktükten sonra kalan şeker tarçın karışımını hamurun üzerine dökün.Bir saat kadar ya da hamur tepsinin kenarlarından çözülene veya ortasına batırdığınız bıçak temiz çıkana dek pişirin.

Dostluk ekmeğiniz hazıırrrr! Bi' de güzel çay demleyin, ohh misss :)


Sevgiler :) 

2 yorum:

  1. Acaba mayayı hediye ederseniz hediye edilen kişi o günü 1. Gün sayıp bu işlemleri tekrar mı başlatıyor?

    YanıtlaSil
  2. ben kimseye vermesem o mayalı hamurları donduracak mıyım yoksa normal dolaba koyacak mıyım

    YanıtlaSil