20 Kasım 2012 Salı

Pazarlama Terimleri






Başabaş Rekabet: Sektördeki firmaların sektör lideri olan firmadan pazar payı alabilmeleri için geliştirip uyguladıkları stratejiler.

Birlikte Markalama (co-branding): İki farklı firmanın kendi ürünlerini birleştirip tek bir ürün oluşturup tek bir marka adı altında pazara sunması.

Bölgesel Pazarlama (Regional Marketing): Ürünü, süreceğimiz pazarın bölgesel koşullarını, hedef kitlenin  ihtiyaç ve taleplerini hatta karakteristik özelliklerini göz önünde bulundurarak üretim, satış ve pazarlama faliyetlerinin uygulanması.

Büyüme Aşaması (Growth Stage): Yeni bir ürünün piyasaya çıkışından satışlarının en üst seviyeye çıkana kadarki geçirdiği süre.

Çapraz Pazarlama: Bir firmanın müşterilerine birbirlerinden bağımsız birden fazla stratejiyi iç içe kullanarak satışlarını arttırma çalışmaları.

Çekme Stratejisi (Pull Strategy): Perakendeci bazında son kullanıcıya yönelik yapılan ve son kullanıcıyı ürünü almaya yönlendirmeyi amaçlayan stratejilerin tümüne denir.

Doğrudan Pazarlama (Direct Marketing): Kitlesel pazarlama araçları haricinde hedef kitle ile ürün arasındaki satınalma ilişkisinin sağlanamasına yarayan pazarlama şekli.

Düşey Çatışma (Vertical conflict): Pazarlama kanalında yer alan argümanların birbirleriyle uyuşmazlığına denir. Bir pazarlama kanalında farklı düzeyler arasındaki anlaşmazlıklardır.

Düşey Pazarlama Sistemi (Vertical Marketing Systems): Doğrudan dağıtım kanlı yönetimi ilgili olan pazarlama şeklidir. Dağıtım kanalı maliyetlerini minmize etmek, dağıtım kanalından maximum fayda sağlamak ve kanalı en etkili şekilde kullanmya yönelik pazarlama çalışmalarıdır.

Gerileme Dönemi (Decline Stage): Ürün yaşam sklasında ki son bölümdür. Ürünün satış ve karlılığının düşmeye başladığı ve sıfır noktasına ulaştığı döneme verilen isimdir.

Giriş Aşaması (Introduction Stage): Ürün yaşam sklasında ki ilk bölümdür.Ürün piyasaya yeni çıktığı için bu dönem alıcılar tarafından ürüne ısınma dönemidir. Bu yüzden bu dönem satışların ve karlılığın en düşük olduğu dönemdir.

Hedef Pazar (Target Market): Firmaların ürünlerinin satışı için belirlediği ve hedeflediği müşteri kitlesi.

İlişki Pazarlaması (Relations Marketing): Hedef pazarın, ürününüze ve/veya markanıza olan hissel bağlılığını oluşturmayı hedefleyen pazarlama çalışmaları.

İtme Stratejisi (Push Strategy): Dağıtım kanalı içerisinde yer alan oyuncalara yönelik yapılan ve onları ürünü almaya yönlendirmeyi amaçlayan stratejilerin tümüne denir.

Kitle Pazarlama (Mass Marketing): Ürünü, konumlandıracağınız pazarın davranışlarına bakmadan ve hedef pazarın ihtiyaçlarını gözardı ederek pazara sunma.

Konumlandırma (Positioning): Ürününüzün, hedef kitlenin aklında ve duygularında algılanmasını istediğiniz güçlü yanlarını yani ürününüzün imajını oluşturma çalışmaları.

Kurumsal Reklâm (Institutional Advertising): Firmayı yaratan, varlığının anlamını sağlayan imaj, misyon ve vizyon gibi değerleri içeren reklamlardır.

Marka (Brand, Trade Mark) : Bir firmanın yaptığı her türlü hizmetin adıdır. Malı veya hizmeti rakiplerinden ayırmak için kullanılır. Sadece kelimeden oluşacak anlamına gelmediği gibi resim, sembol ve rakamlardan da oluşabilir.

Marka Bağımlılığı (Brand Loyalty): Müşterilerin kayıtsız şartsız koşullar ne olursa olsun hep aynı markayı tercih etmeleri.

Marka Genişletme (Brand Extension): Firmanın var olan markasını yine o firmanın ürettiği yeni ürünlerde kullanılması.

Marka İmajı (Brand Image): Bir markanın adı geçtiğinde müşteriler tarafından ilk akla gelen yanları, müşteriler tarafından markanın algılanma şekli.

Merchandising (Merchandising): Satılacak olan malların satış noktalarına varışlarından son kullanıcıya ulaşıncaya kadar olan süreçlerin tümüne denir.

Müşteri Hizmeti (Customer Service): ASatılan ürünün müşteriye kazandırdıklarının dışında firmanın ürünün artılarının dışında müşteriye kattıkları artı değer. Garanti süresi, ve birçok satış sonrası hizmetler.

Niş Pazarlama (Niche Marketing): Küçük bir pazaraın ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak sadece o pazardaki kullanıcılara yönelik olan pazarlama şeklidir.

Olgunluk Aşaması (Maturity Stage): Ürün yaşam skalasında yer alan bir aşamadır. Ürünün karlılığının artık durduğu ve gerileme dönemine girdiği dönemdir.

Pazar (Market): Sunulan ürün ve hizmetin sunulduğu kitlenin var olduğu alan.

Pazar Geliştirme Stratejileri (Market Growth Strategies): Hedef pazar payını arttırmak için geliştirilen stratejilerdir.

Pazar Payı (Market Share): Bir firmanın ürettiği ürün ve hizmetlerin faliyet gösterdiği pazardaki rakiplerine oranıdır.

Pazar Potansiyeli (Market Potential): Faliyet gösterilen pazarda üretilen ürün ve hizmet karşılığında beklenen toplam geri dönüşümdür.

Pazar Testi (Market Test): Üretilen ürün ve hizmete müşterilerin uyumunu, ürün ve hizmetin pazara olan penetrasyon hızını vb. ölçmeye yarayan testlerdir.

Pazara Nüfuz Etme Stratejileri (Penatration Strategies) : Sunulan ürün ve/veya hizmetin pazarda daha fazla yer edinebilmesi adına geliştirilen stratejilerdir.

Pazarlama Karması (Marketing Mix): Ürünün ve/veya hizmetin pazarda pay kapması için fiyat, ürün, yer ve promosyon (4P) bileşenlerini içeren stratejilerdir.

Pazarlama Planı (Marketing Plan): Hedeflenen pazara ulaşabilmek için geliştirip uygulanan strateji türüdür.

Pazarlama Verimliliği (Marketing Productivity) : Pazaralama çalışmalarının tümünün bu çalışmaların maliyetlerine oranıdır.

Satınalma Davranışı (Buying Behaviour): Müşterilerin mal veya hizmeti satın alırkenki süreçte sergiledikleri davranışlar.

Stratejik Pazarlama Planlaması (Strategic Marketing Planning): Hedeflenen pazarda uygulanacak tüm pazarlama stratejilerinin hepsi.

SWOT Analizi (SWOT Analysis): Firmanın güçlü ve zayıf yanlarının belirlenmesi ve karşılaştırılması için yapılan analizler.

Telemarketing (Telemarketing): Ürünü veya hizmeti müşterilere telefon ederek, anlatıp satış sürecini tamamlamak.

Uluslararası Pazarlama (International Marketing): Ürün ve/veya hizmeti yurt dışınıa satmak ve pazarlamak için yurt dışı pazarının dinamiklerini göz önünde bulundurularak geliştirilen pazarlama stratejileri.

Ürün Yaşam Evreleri (Product Life Cycle): Ürünün pazara sunuluşundan, pazar talebinin yok olmasına kadar geçen süre.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder