18 Nisan 2012 Çarşamba

David Ogilvy'den İnciler





İnsanlar eğlenmedikleri zaman nadiren iyi iş üretebilirler. Kaygıları kahkahayla yok edin. Coşkuyu teşvik edin.


Tüketici moron değildir; karınızdır. Herhangi bir şeyi satın almak için onu sade bir slogan ve bir kaç sıkıcı görselin ikna ettiğini zannetmek, onun zekasını aşağılamaktır. O verebileceğiniz tüm bilgileri ister.


Yeni müşterilere sahip olmanın en iyi yolu şimdiki müşteriler için potansiyel müşterileri etkileyecek türde reklamlar yaratmaktır.


Büyük fikirler ne en üst düzey yöneticilerin, ne de yaratıcı ekiplerin tekelindedir. En iyi fikirlerin bazıları müşteri temsilcilerinden, araştırmacılardan ve diğerlerinden çıkar. Bunu destekleyin; alabileceğiniz her fikre ihtiyacınız var.


Yeni fikirleri destekleyin. Değişim bizim hayat enerjimiz, durgunluk bizim ölüm fermanımızdır.


Reklamınız satmıyorsa, yaratıcı değildir.


Dahilere tolerans gösterin!


Her reklam, markanın kimliğine yapılan uzun vadeli bir yatırımdır.


Hep kendinizden küçük insanları işe alırsanız cücelerin şirketi oluruz, oysa hep kendinizden büyük insanları işe alırsanız devlerin şirketi oluruz.


Araştırmalar, dramatik bir görselle başlayan reklamların diğerlerine oranla izleyiciyi daha iyi yakaladığını göstermiştir. Eğer bir yangın söndürücü reklamı yapacaksanız, yangınla başlayın.


Ben her zaman müşterilerimin ürünlerini kullanırım. Bu dalkavukluk değil, nezaket gereğidir.


Büyük fikirler genellikle basit fikirlerdir.


Ne gösterdiğiniz, ne söylediğinizden daha önemlidir.


Eğer reklamınızın temelinde BÜYÜK FİKİR yoksa, gece karanlığındaki bir gemi gibi geçip gider.


Vereceğiniz en önemli karar, ürününüzü nasıl konumlandıracağınızdır.


Müşterilerinizin yanında çalıştırmadığı ya da çalıştırmayı hayal bile edemeyeceği insanları işe alın.


Hatalarınızı kabullenmek önemlidir, özellikle de onlarla itham edilmeden önce.


Kadınların satın aldığı ürünlerin reklamlarını erkeklerin yazmasına izin vermeyin.


En iyi kurumlarda sözler hep tutulur. Ne kadar fazla mesai ve acıya mal olursa olsun.


Kentinizdeki bütün parklara bakın: Hiçbirinde bir komite heykeline rastlamayacaksınız.


Reklam filmleri satış içindir. Eğlencenin öne geçmesine izin vermeyin.


İnandığım bir iskoç atasözü der ki: ‘Çok çalışmak bugüne kadar kimseyi öldürmemiştir. İnsanlar can sıkıntısı, çelişkiler ve hastalıklar yüzünden ölürler. Çok çalışmaktan ölmezler.’


Hatalarınızı kabullenmek önemlidir. Özellikle de onlarla itham edilmeden once.


Felaket duygusu yayan gamlı baykuşlardan kurtulmaya bakın.


Kafası çalışan centilmen insanları severim.


Ogilvy & Mather’da bilginin disiplinini cehaletin anarşisine tercih ederiz.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder